Verilen metin, değişim ve çokluğu inkar eden, var olan şeylerin temelinde değişmeyen, kalıcı bir varlık olduğunu savunan bir düşünceyi açıklamaktadır. Bu, var olan her şeyin gerçekte değişmez ve bölünmez olduğunu, gözlemlenen değişimlerin sadece bir yanılsama olduğunu öne süren bir felsefi görüştür.
Bu açıklama, Antik Yunan filozofu Parmenides'e aittir. Parmenides, var olan şeyin değişmez, bölünmez ve tek olduğunu savunmuş ve tüm değişimlerin yalnızca bir yanılsama olduğunu iddia etmiştir. Bu felsefe, "her şey bir" ve "değişim olamaz" prensiplerine dayanır.
Diğer seçenekler:
Thales evrenin temel maddesini su olarak belirtmiş, ancak değişmez bir varlık hakkında bu tür iddialarda bulunmamıştır.
Anaksimenes hava gibi bir temel maddeyi savunmuş olup, bu da Parmenides'in düşüncesinden farklıdır.
Pythagoras matematik ve sayıların mistik önemine odaklanmıştır, ancak evrenin değişmez bir yapıda olduğunu öne sürmemiştir.
Herakleitos tam tersine, değişimin kaçınılmaz ve temel olduğunu, "Panta Rhei" (Her şey akar) ilkesiyle vurgulamıştır.
Verilen metin, değişim ve çokluğu inkar eden, var olan şeylerin temelinde değişmeyen, kalıcı bir varlık olduğunu savunan bir düşünceyi açıklamaktadır. Bu, var olan her şeyin gerçekte değişmez ve bölünmez olduğunu, gözlemlenen değişimlerin sadece bir yanılsama olduğunu öne süren bir felsefi görüştür.
Bu açıklama, Antik Yunan filozofu Parmenides'e aittir. Parmenides, var olan şeyin değişmez, bölünmez ve tek olduğunu savunmuş ve tüm değişimlerin yalnızca bir yanılsama olduğunu iddia etmiştir. Bu felsefe, "her şey bir" ve "değişim olamaz" prensiplerine dayanır.
Diğer seçenekler:
Thales evrenin temel maddesini su olarak belirtmiş, ancak değişmez bir varlık hakkında bu tür iddialarda bulunmamıştır.
Anaksimenes hava gibi bir temel maddeyi savunmuş olup, bu da Parmenides'in düşüncesinden farklıdır.
Pythagoras matematik ve sayıların mistik önemine odaklanmıştır, ancak evrenin değişmez bir yapıda olduğunu öne sürmemiştir.
Herakleitos tam tersine, değişimin kaçınılmaz ve temel olduğunu, "Panta Rhei" (Her şey akar) ilkesiyle vurgulamıştır.
Bu nedenle, doğru cevap A) Parmenides'dir.